About my soap 關於我的皂

Just want to briefly talk about my soap since there already some interested and questioning about my soap.

No, I don’t sell my soap. Most of my soaps are just for family/relative use or give away as gift - I haven't sold off any piece of my soap.

Even someone questioned me if I can make her soap with her mother breast milk I said "sorry"~ as I don't want to break the law :) but I do share them by exchange with the handmade that from you!~

Ingredients of my soap are already list in each blog, so you can see most of my soaps rarely use palm oil or coconut oil unless is for gifts or per my sisters request :) So most of my soap don't have much bubble compared with the normal hand soaps~

99.9% of my soap made without artificial colorant and very few of my soaps are adds essential oil or fragrance oil! I also don't spend time on trimming >_<

About the oils I used to making soap
The major oils I used for making soaps are olive oil & canola oil as they are just so easy to get from supermarket and also because I use them for cooking~

What are the values of handmade soap?
To me (I mean, to me) the values of handmade soap is not just because is “hand made”
Is because we the one who decide ingredients & percentage, and we know how good they are to our skin.

At last, why the soaps that suit my skin they all kind… costly?
You can do some web shopping and then do some math after - you will find out the cost is really just base on what oils you using…


把之前回復K小姐的內容整理一下

我住在美國加州
作皂多半自用或是送人
還沒有賣出任何一塊肥皂過
之前也有這裡的華人有詢問過代製母乳皂也被我委婉的拒絕了
畢竟我沒有申請這申請那的
不希望觸法

我的皂的成分都在每個皂誌裡寫的很清楚
雖然是英文 (比較準確)

所以妳可以看的到除非我是做來專為送禮用的肥皂外
幾乎很少放棕櫚油或椰子油
相對的
泡沫也無法與一般的手工肥皂比
但是我, 我的孩子們, 我台灣的姊姊姊夫姪女姪子們都用的很高興
我姊姊是我忠實的粉絲

我的肥皂99.9%沒有人工色料
偶爾會有放精油/香精的 - 非常少數
我也不修肥皂
也不會特意的把它打扮的漂亮 因沒時間 :)

做皂油品
超級市場買的到的橄欖油芥花油是主要用油
我先生買啥我用啥
因為我們也拿來吃的
所以多數是 Extra Virgin

我的肥皂超脂嗎? – 我只有最近一款洗臉皂因為沒有減鹼才做了超脂
其他的肥皂一蓋沒有超脂 – 我都減鹼10%

手工皂的價值在哪?
對我來說
手工皂的價值不是僅僅因為它是手工做出來的
而是它的成份我們可以決定
用對自己適合的油品

為啥好用的肥皂幾乎都比較貴?
肯定是一分錢一分貨的拉
同樣是SHEA SOAP
SHEA 的成分有多少呢
油的價錢決定手工肥皂的價位 再加上沒有人願意做免費的白工吧
愛用浸泡油作的皂
作花草浸泡油也要花時間與成本的
設身處地為賣皂者想
妳會為妳花了這麼多心思做的皂定價若干?

貴的油不如直接抹在皮膚上?
貴的油有對皮膚起到真正的作用才有它的價值在
皮膚會乾 所以需要油/脂/臘 來讓皮膚表面的水分不要那麼快就不見來保濕
間接的長時間下來皮膚就會因滋潤而水嫩
只要用對妳皮膚需要的 便宜的凡是林都可以有效果
那為啥要用貴的油?
那當然是看中那貴的油/脂/臘有對皮膚特好的成分 在滋潤保濕的同時還能讓最大的器官吸收一些對皮膚有好處的成分

No comments:

Post a Comment

油品浸泡中...

EVOO Purple Gromwell 紫草根 x8 [11/12/2010]
EVOO Purple Gromwell 紫草根 x1 [09/16/2012]

EVOO 紫草根+薰衣草 x1 [2/24/2013]

EVOO 魚腥草+薰衣草 x2 [3/19/2011]

EVOO 薰衣草 x4 [2/12/2012]
EVOO 薰衣草 x3 [3/10/2013]

EVOO Marigold 金盞花 x8 [09/16/2012]
EVOO Marigold 金盞花 x1 [3/10/2013]

EVOO 洋甘菊 x3 [2/11/2012]