Itch Stop!

September 19, 2011



My sister asks me if I can make her some ointment that can stop the itch that cause from mosquito bit
r……
I never done this and never study the formula due to LA hardly see mosquito…
don't really have confidence about what I just did …

I'm quite lazy because day time job work kind drive me crazy, don't really want to spend time & attention on melting beeswax/butters. You know this step is really important to make sure all wax/butter all melt completed or will cause it fail.
Besides that also because not long ago I bought the roll-on bottles so thinking make easy one, HA!
Easy one also have it benefit because I am using infused oil to make it.
Without the wax and butters just only helps bring the herbs content to 100%!!!
- I put lots and lots of ground comfrey leaves & ground lavender buds into evening primrose oil and store into refrigerator.

Luckily, I have tea tree oil, lemon grass essential oil, and of course, peppermint oil.
I really don't know what's the percentage to put in, but think this will be uses as medicines, so starts with 10 drops (both tea tree oil and lemon grass E.O) to each roll-on bottles, peppermint oil I put bit more (about 15 drops) - I love the minty smell!

I was expect 50g infused oil can fill 4 roll-on bottles, but... my calculation just too far from what I expect... 50g infused Oil filled 10 1/2 roll-on bottles!

So the extra 6 roll-on bottles I only add peppermint oil :)




我親愛的大姐是我的終實粉絲
前幾日問我有沒有止蚊咬癢的膏藥 - 我...我...我…我沒做過耶!
洛杉磯少有蚊子…

我GOOGLE了防蚊/止癢膏DIY的成分
【防蚊膏】
材料:甜杏仁油55g、蜜蠟20g、茶樹精油10d、薄荷精油10d(約可做15g*5盒)
【止癢膏】
材料:蜜蠟4g +甜杏仁油26ml+花梨木精油3d+薰衣草精油10d+德國藍甘菊精油10d(約可做30ml止癢膏)
【神效中藥膏DIY】
莊雅惠中醫師/莊雅惠中醫診所院長/台北市立聯合醫院兼任主治醫師 97.05.28
止癢保濕膏:材料:天花粉、葛根、白芨及苦參根各5錢、薄荷腦4克,薰衣草精油各20滴,苦茶油600㏄,黃臘50克。
功效:滋潤涼血止癢;適用於皮膚乾燥、搔癢脫屑者。


我的皮膚自去年年底到前一陣子出了問題
賓州Julia的爸爸說我那問題是牛皮癬
很癢
努力不去抓
可是不知為啥皮膚變的很脆弱
用面紙搓兩下想止癢
結果竟破皮了!
破皮後還是癢死 - 結果沒有弄好又碰上蒙古大夫 後來進急診室
那傷口非常難癒合 且非常之癢
我試這試那
有次想可能是肝功能不好
吃了我妹從以前上班的地方為我買的"保肝極品沛得原"
吃完後感覺似乎有比較癢少一些些
我靈機一動 試試拿來直接擦在發癢之處
竟真的有止癢之效!!!!

那個沛得原的成分有苦蔘素
看到GOOGLE出來的中醫師做的那款就有苦參根...

我懶的花時間溶蜂臘與乳木
且前陣子敗了些滾珠瓶
所以就用浸泡油加精油 裝在滾珠瓶裡
使用方便且浸泡油的成分就可以是百分百!
我用我存放在冰箱泡了大半瓶薰衣草花苞及康復利的月見草油來做
感覺很像是蜜蜂爺爺的紫草膏主成分
在50克藥草油裡加了4粒沛得原
四瓶滾珠瓶裡有加茶樹精油 香茅精油 及胡椒薄荷精油
另外六瓶就只裝了胡椒薄荷精油
給姐姐各三支試試
希望對付蚊子癢也有用

託婆婆帶的時候
婆婆竟說這也癢那也癢要我給她擦
還好還有多的可以給她試:)


10/12/2011
姐姐寫媚兒給的COMMENT:

止癢油比一般市售的有用!!
包括美國跟日本的品牌
擦下去只能暫時止癢
要重複擦好幾次
妳的配方則擦一次就夠了
雖然不會馬上就止癢
但也不用一直擦個不停
以璠也覺得是比較有用~
以上是高雄的報導
下次露營遇上不同品種的蚊子或小黑蚊
再為您做後續的追蹤報導>>>

No comments:

Post a Comment

油品浸泡中...

EVOO Purple Gromwell 紫草根 x8 [11/12/2010]
EVOO Purple Gromwell 紫草根 x1 [09/16/2012]

EVOO 紫草根+薰衣草 x1 [2/24/2013]

EVOO 魚腥草+薰衣草 x2 [3/19/2011]

EVOO 薰衣草 x4 [2/12/2012]
EVOO 薰衣草 x3 [3/10/2013]

EVOO Marigold 金盞花 x8 [09/16/2012]
EVOO Marigold 金盞花 x1 [3/10/2013]

EVOO 洋甘菊 x3 [2/11/2012]